lördag 26 april 2014

Blää

Förkyld,  feber å jobb hela helgen.
ja ingen bra kombo men vad gör man.  Huvudet å kroppen värker och man käkar ipren och ändå jobbar jag... nu i efterhand skulle jag nog ha varit hemma men nu är det bara kvällen kvar imorgon och hoppas å håller tummarna att det är bättre då.

Längtar så inni ***** efter Melwin,  så mycket att det gör ont i mammas hjärta. ..
På måndag hämtar jag honom direkt efter skolan och då har han varit till simskolan första gången med skolan... de ska bada varje dag fram till juni..
längtar längtar ♥♥♥

måndag 21 april 2014

Fikabesök och middag

Dagen började härligt med frukost ute i det fina vädret följt av en promenad för att sen köra en snabbis till byggmax och köpa markduk till den blivande parkeringen, nu är det bara ett lass med singel som ska dit så är det klart på framsidan, ska även göra likadant på nersidan huset men en sak i taget.

sen kom syster yster med barn och mamma på fika, tur vi hade gjort blåbärs paj kvällen innan och det uppskattades ;)
Imorgon åker dom hem till sthlm igen och nu ska det planeras ett besök till sommaren.

nu ikväll åkte jag in till Arro på våran tjejmiddag, alla utom Helene kunde så det får bli en fika med henne under veckan ;)
Som vanligt gör Arro super god thai mat, denna gång blev det pad thai... mumma säger jag bara ;)

Imorgon blir det jobb på csk och det var ett tag sen nu, efter 10 min är det som om man inte har varit därifrån ;)

Go natt

lovely

Mycket som är lovely just nu ;)
Varit och handlat möblerna till baksidan och vi är verkligen nöjda med vårat uterum, har kört upp husbilen till Marita och urbans sommarstuga då dom ska bo i den under lovet eftersom renovering pågår i stugan, melwin blev dock lite besviken att inte vi skulle sova i den också men vi får vänta till sommaren,  då blir det några turer med den ;)

Snart är denna påskhelg förbi men vi har hunnit med en hel del, på fredagen hämtade vi Melwin hos hans pappa för att åka till mamma och pappa på mat då min syster med barn från Stockholm var på besök... trevligt,  sen åkte vi vidare upp till stugan till M & U för Melwin hade målat påskbrev till tjejerna som han lagt godis i ; ) sen raka vägen till grums för nu ska Melwin vara där under lovet.

På kvällen på fredag kom Nina och Johan och det blev lite drinkar och töl och det slutade med en go bakfylla dagen efter ; (
Åkte i alla fall upp till mor och far för påsklunch som verkligen var supergo... tur Erika fixat lite extra gött. ..
hem för att se en värdelös hockey match med wallan och Malin...

idag sov vi ut och vaknade till ett superväder ännu bättre än igår. .. vi har passat på att grejja ute, Håkan, Emil och Tobbe har gjort iordning början på parkeringen och jag har städat garaget och eldat för fullt i badtunnan så efter en god grillning på altanen blev det ett välförtjänt bad i tunnan ;)
Super.

oj glömde ju helt bort att vi förra helgen var bjudna på 30-års fest Andreas som inte visste något faktiskt, hade lite förfest här innan och det blev en lyckad kväll med myyycket dans, det gillar vi, dock mindre roligt dagen efter... melwin sov hos mormor och det var han super nöjd med eftersom det inte händer värst många gånger att han sover borta.

Snygg påskgubbe

tisdag 8 april 2014

bilder och ännu mer bilder

Tänkte jag skulle få in lite bilder från semstern och även lite andra saker som har hänt, lite renovering på altenen som jag blev så nöjd med, nu fattas bara ett bord och sex stolar så är det klart... bara att vänta på att sommaren ska komma också.
Glömde ju faktiskt helt bort att vi har varit i branäs och åkt skidor med familjen Andersson ;) va fulla stugan för Emil och två av hans kompisar följde också med så vi blev 10st. .. kul fast lite blåsigt denna gången men ändå bra i backen och skönt med en mini semester ;)
De små har blivit så duktiga på att åka och Melwin skulle promt åka ute i ett skogsparti... han åkte å han ramlade å han slogs sig men upp igen för övar man inte så lär man sig inte heller... helt rätt där grabben och i slutet så gick det bra ;)

torsdag 3 april 2014

Det var inte igår...

Här var det torka kan man säga..
just nu är jag mest irriterad så vi tar det först... Ärlighet... en enda sak och inte ens det går, hur ska man då kunna börja släppa saker och gå vidare?? ärlighet om små saker (och även stora) leder till en bra botten av att man kan lita på varandra... frustrerad, grr.

nog om det.

en uppdatering av Thailand tex. underbara två veckor men ett perfekt flyg som vi absolut kommer att boka med igen, mellanlandning i Doha halvtid så det var perfekt att sträcka på benen, framme i Bangkok letade vi upp någonstans där vi kunde boka inrikesflyg till koh samui, och där landade vi framåt lunch.
blev några nätter där med en snorklingstur och även hyrde moped och kollade in ön. En underlig resa utan något förbokat började påväg till Huay yang. tog i alla fall båten till fastlandet i chumpoon där vi mirakulöst hittade en person som visade oss på en buss som skulle ta oss in till bussstationen, blev först avsläppta på tågstationen för att sen bli påslängda på en tuk tuk till busstationen... där frågade vi hur vi skulle komma till Hyau Yang och hon sa en vantetid på allt mellan 1-3h med redan efter 15min fick vi slänga oss på en buss... haha organiserat kaos kallar vi det för. All denna resa kostade ca 100kr för oss båda att fraktas ca 40mil.billigt.
bussen släppte av oss uppe på huvudleden där vi kände igen oss men en bit på ca 4km att gå så var det bara att börja, inga taxi bilar i närheten. efter ca 200m stannar en tjej på en moped och frågar oss vart vi skulle och hon visste inte exakt vart det var men jag på först bakom henne med min resväska i knäät åkte vi.... fick panik när jag insåg med mitt superdåliga lokalsinne att hur f**n ska jag kunna guida henne till rätt hus, hade vart bättre om Håkan åkt med först...men tro på f**n att jag lyckades hitta rätt, kors i taket, släppte av mig för att sedan åka tillbaka och hämta Håkan, inget betalt ville hon ha helelr för hjälpen men självklart fick hon pengar... räddaren i nöden :)

Andreas och Sandra bodde i huset när vi kom och planeringen var att vi skulle dela en natt innan dom åkte vidare och lägligt fyllde Andreas 30 så det firades med champagne och middag på en mysig resturang.
dagen efter åkte dom och våran semester började på riktigt, ett helt underbart ställe med i stort sett bara svenskar inte alls mycket folk, stranden är milslång och man ser kanske 10 pers... hoppas att det inte expanderas allt för mycket för lugnet är underbart, nästa gång ska definitivt melwin med.

provade alla resturanger nästan, solade sparsamt, badade, åkte massor av mil på moppen, dansbandskväll med Roffe, manikyr, pedikyr, glass i alla dess former,öl, drinkar m.m ... blev en underbar förlovning ensamma på stranden med skumpa och rosor och jordgubbar ;) sen middag på en fin restaurang precis vid havet :) LOVE
verkligen lyxat till det och bara haft semester.
dock har tankarna varit både med Melwin och hos Marita som oppererades samma dag vi åkte och det var ångest delux, när dom som mest behövde oss just då skulle vi åka men det ska vi ta igen massor ;)
blev 1 natt i bangkok på baioyke sky hotel, det högsta hotellet i landet... maffig utsikt och ett bra hotel, såg ingen om demonstrationer och lite shoppat till barnen blev det.

Nu har vi varit hemma i några veckor och semestern känns avlägsen, gissa om jag hade längtat ihjäl mig efter Melwin... uuuh va kramsjuk jag va å han med ;)
svårt att uppdatera om allt men vi har hunnit vara på kalas, tvinsen har sovit över, lagt golv på altanen, grejjat i trädgården, kapat och fått bort all ved... ja listan är lång :)

bilder kommer inom kort ;)

fredag 14 februari 2014

Hmmm

Tänker,  tankar, funderingar,  funderar
Känslor som finns där, vill inte tänka så, vågar inte säga dom högt...
en besvikelse men ändå inte,  vill så mycket men,,, ett stort men???
Faan vad det ska vara svårt, det borde inte vara svårt
känslor är bland de svåraste. .
Vill så inni men men men...

Puttar undan tankarna för nu och koncentrerar mig på en helg men jobb från morgon till kväll, kör dubbelt med csk och macken och det funkar när jag vet vad som väntar... två underbara veckor i Thailand med min sambo... egentid bara vi två, njuta av solen maten och inga måsten... behövs nu.

Mina funderingar på Melwin,  hoppas han har det bra, lite orolig men vet inte varför, lite smått irriterad på att jag inte fick redan på vart dom skull pga något....  tar allt som någit negativt hela tiden, undrar hur det skulle vara tvärt om...
jaja bara att leva med det

Höll på å glömma den stora dagen alla ♥-DAG idag också. .. haha men lite överskattat men vi tog en mys lunch på frost innan mitt jobb och det var super gott... älskar honom mest utam blommor och allt annat materiella saker ♥♥♥

tisdag 11 februari 2014

Bak och myyys

Sista dagen på 3 veckor innan Melwin kommer hem igen... usch får en klump i magen när jag tänker på hur mycket jag kommer att sakna honom... mycket därför vi själva åker så tiden förhoppningsvis går fortare... jobbar ju konstant ända till måndag eftermiddag nu så då får jag annat att tänka på...
måtte allt gå bra, mycket tankar när man själv inte är med och kan påverka.. lite kontrollbehov finns tydligen...

vi har i alla fall bakat semlor idag efter skolan så Nina å Jesper kom och fikade sen blev det bara massor av mys i soffan.  Stora killen ♥♥♥

Igår va sista dagen på skidskolan flr Melwibs del så mormor och morfar kom och kollade och tyckte han va så duktig,  och vilken mormor kille han är, poängterar ibland när det gått för många dagar han träffar mormor att nu måste vi dit ;)

I förra veckan va vi till badhuset med Patrik och Carina med barn,  fick se en sån jävla elak mamma att jag nu i efterhand ångrar mig djupt att jag inte sa något, fy faan vissa ska inte ha barn, så nu har jag lovat mig själv att om jag någonsin ser något liknande igen så ska jag säga något och ta emot utskällningen som kommer komma men det är det värt och förhoppningsvis har personen i fråga fått sig en tankeställare.

restaurang besök med barnen innan övernattning